مرسلون

خانه‌ی علوی و درب آن

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)
خانه‌ی علوی و در خانه‌ی علوی و در

وارد قطار شدم و لباس مشکی پوشیده بودم و بعد چک کردن بلیت وارد کوپه‌ شدم؛ بعد از چند دقیقه یکی از مسافران به من گفت: چرا مشکی پوشیده‌اید؟! خدای‌ناکرده اتفاق بدی افتاده؟ گفتم: آری، به مناسب شهادت حضرت زهرا (علیهاالسلام) مشکی پوشیده‌ام.

گفت: آها... من گاهی سخنان وهابیان را می‌شنوم که در مورد حضرت زهرا (علیهاالسلام) سخن می‌رانند؛ یک‌بار شنیدم که یکی از دانشمندان آنان می‌گفت: شیعه ادعای شهادت ایشان به خاطر قرار گرفتن بین در و دیوار که توسط ابن خطاب (عمر) انجام شده‌ است به شهادت رسیدند ولی این سخن، کذب است؛ چرا که اصلاً خانه‎های آن زمان مدینه در نداشتند و فقط یک پرده یا حصیر در منزل بود! گفتم: عجب آن‌ها برای انکار شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام این شبهه را مطرح می‌کنند تا جریان پشت در ماندن حضرت زهرا (علیهاالسلام) تکذیب شود! ولی راهی برای انکار نیست؛ اما در خصوص این پرسش باید گفت که:

اولاً) قرآن کریم در سوره نور می‎فرماید: شما در بعضی خانه‌ها ـ مانند خانه عمو، دایی، عمه، خاله و همچنین کسانی که مفتاح و کلید منزل خود را به شما می‎دهند ـ می‌توانید بدون اجازه غذا بخورید (1)؛ حال اگر خانه در و قفل نداشته باشد، کلید معنا دارد؟ آیا روی حصیر و پرده کلید می‎زدند؟ یا اینکه قرآن در این موضوع اشتباه کرده است؟!

ثانیاً) در کتاب معتبر حدیثی اهل سنت آمده است که پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) دستور داده بودند که: شب‎ها درها را ببندید (2). آیا حصیر و پرده را می‎بندند؟! آیا به پرده می‌گویند در؟!

ثالثاً) در کتاب حدیثی دیگر آمده که: راوی می‌گوید سؤال کردم که درِ خانه عایشه دو لنگه بوده یا یک لنگه؟ و از چه جنسی بود؟ پاسخ می‎گیرد که: یک لنگه و از جنس چوب درخت ساج بوده است (3). حال چطور خانه عایشه در داشته آن هم از نوع درخت ساج؛ ولی خانه حضرت زهرا (علیهاالسلام) که دختر پیغمبر و با آن همه اوصاف بوده در نداشته است؟! پس با این بیان روشن شد که خانه‌های در دار در آن زمان وجود داشته و آنچه در تاریخ وارد شده که حضرت زهرا علیهاالسلام بین در و دیوار قرار گرفتند، نشانگر آن است که خانه‌ی ایشان و حضرت امام علیه‌السلام در داشته است.


پی‌نوشت:
1) سوره نور، آیه 61: ولا عَلَی أَنفُسِکُمْ أَن تَأْکُلُوا مِن بُیُوتِکُم أَو بُیُوتِ آبَائِکُم أَو بُیُوتِ أُمَّهَاتِکُم أَو بُیُوتِ إِخوَانِکُم أَوْ بُیُوتِ أَخَوَاتِکُم أَو بُیُوتِ أَعمامِکُم أَوْ بُیُوتِ عَمَّاتِکُم أَوْ بُیُوتِ أَخوالِکُم أَوْ بُیُوتِ خَالاتِکُمْ أَوْمَا مَلَکتُم مَّفَاتِحَهُ أَو صَدِیقِکُم لَیسَ عَلَیْکُم جُنَاحٌ أَن تَأْکُلُوا جَمِیعًا أَوْ أَشْتَاتًا
2) صحیح مسلم، صفحه 105، حدیث 5136
3) بخاری، کتاب الادب المفرد، ج 1، صفحه 272

 

اطلاعات تکميلي

  • قالب تولید: پاسخ به شبهه
  • مخاطب: عمومی
  • قالب های محتوا: تولیدی
  • محیط انتشار: وبلاگ
  • سطح قالب: سطح ب
  • قالب انتشار: مناسب جهت انتشار در «شبکه های اجتماعی», مناسب جهت«پاسخ به شبهات»
خواندن 167 دفعه

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
استفاده از مطالب این سایت در راستای ترویج دین مبین اسلام بلامانع می باشد.