مرسلون

سیلی که رفت

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

752e33005076b49d0b758a2dd931331c_S_Copy سیلی که رفت

آثار خرابی و ویرانی سیل همه ما را غصه‌دار کرده است، کسی در این کشور نیست که این اتفاقات را ببیند و غصه تمام وجودش را فرانگیرد.

خانه‌ها، آدم‌ها، لوازم زندگی، همه و همه رفتند و اما تازه بعد از سیل، اتفاقات شروع می‌شود، ساختن و ساختن و از نو ساختن.

سیل، زلزله، آتش‌سوزی همگی اتفاقات تلخی هستند و هرگز از یاد این کشور نمی‌روند، اما نکته حائز اهمیت رسانه‌ای اینجاست که تازه در این اتفاقات رخ‌ها عیان می‌شوند! پیش چشمان همه مردها از نامردها جدا می‌شوند و انسان‌های اهل‌دل در صافی طلا و الماس می‌مانند و سنگ‌ریزه‌ها سقوط می‌کنند.

آدم‌ها رازهایی در دل خوددارند که هیچ‌گاه به زبان نمی‌آورند؛ اما گاهی وقت‌ها در عمل بروز و ظهور می‌دهند، مثل حب الایران! بازیگری که مدام دم از محبت به ایران بجای محبت حسین بن علی می‌زند و درنهایت وقتی همین ایران، مردم این کشور دچار آسیب می‌شود، هیچ خبری از اون به چشم نمی‌خورد. یا نهایتاً به چند عکس سلفی و ویدیو بسنده می‌کند و یا اگر خیلی بخواهد رخ حضور بنماید به کامیونی که برای مایحتاج مردم می‌فرستد، بنری بزرگ با همه اسم‌ورسم‌هایش می‌چسباند!

قدرت رسانه در این است، می‌تواند حق را از باطل مشخص می‌کند و آن را فریاد بزند، رسانه‌های اجتماعی ماهیتاً، حتی پا را فراتر گذاشته‌اند، حق و باطل را به زیبایی تفکیک می‌کنند و به رخ مخاطب می‌کشند آن هم با ایدئولوژی فردی و شخصی نه سازمانی و آمرانه! فرد موبایل خود را به دست گرفته و با یک ویدئو می‌تواند فضای مجازی را به‌اصطلاح بترکاند! خودش فکر می‌کند، خودش عمل می‌کند و خودش تبدیل به رسانه می‌شود.

ابزارهای اجتماعی قدرت‌های ویژه‌ای دارند، در سیلی که اتفاق افتاد، چقدر طلبه‌ها و سپاهیان و ارتش دست‌به‌دست هم دادند تا در کنار مردم محروم باشند؟ همین رسانه‌هایی که پیش‌ازاین علیه همین طلاب و نیرهای نظامی استفاده می‌شد با یک اتفاق تبدیل شد به ابزاری برای دفاع از این تفکر و مکتب.

چه بسیار آدم‌هایی که به اذعان خودشان از این تفکرات دور بودند و بعد وقتی این آدم‌ها را کنار خود دیدند، شرمنده افکار پیشینسان شدند.

درنهایت اگر قدرت رسانه را بشناسیم و بدانیم که چگونه، در چه زمان، با چه محتوایی در این جنگ نابرابر حضور یابیم قطعاً پیروزی با امت حزب‌الله خواهد بود.

اطلاعات تکميلي

  • قالب تولید: مقاله اینترنتی
  • مخاطب: عمومی
  • قالب های محتوا: تولیدی
  • محیط انتشار: سایت
  • سطح قالب: سطح ب
  • قالب انتشار: مناسب جهت انتشار در «شبکه های اجتماعی»
خواندن 15 دفعه
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
استفاده از مطالب این سایت در راستای ترویج دین مبین اسلام بلامانع می باشد.