مرسلون

حتمی بودن مرگ برای همگان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

bd1d437a3c4b712c15e689a07dbda725_S111_Copy حتمی بودن مرگ برای همگان

امام علی علیه‌السلام: الْمَوْتُ‏ أَلْزَمُ‏ لَكُمْ‏ مِنْ‏ ظِلِّكُمْ‏ وَ أَمْلَكُ‏ بِكُمْ‏ مِنْ أَنْفُسِكُمْ (1): مرگ از سایه‌تان به شما چسبیده‌تر است و بیشتر از خودتان اختیاردار شماست.

توضیح:

در منطق دینی مرگ به معنای نیستی و نابودی نیست؛ بلکه انتقال از جهانی به جهان دیگر است؛ مرگ دریچه‌ی ورود به جهان برزخ و مقدمه‌ی پاداش و عذاب اخروی است؛ اگر چه سزای کامل اعمال در روز قیامت خواهد بود.

آیه‌ی 185 سوره آل‌عمران ضمن بیان این مطلب از همگانی بودن مرگ و حتمی بودن آن سخن می‌گوید؛ و مضمون این آیه بارها در قرآن تکرار شده است.

تعبیر چشیدن مرگ، به معنای درک کامل آن است.


پی‌نوشت:

1) غررالحکم، جلد 2، صفحه 91

اطلاعات تکميلي

  • قالب تولید: متن کوتاه
  • مخاطب: عمومی
  • قالب های محتوا: تولیدی
  • محیط انتشار: شبکه های پیام رسان
  • سطح قالب: سطح ج
  • قالب انتشار: مناسب جهت انتشار در «شبکه های اجتماعی»
خواندن 36 دفعه
محتوای بیشتر در این بخش: « مرگ به دنبال انسان اتفاقات عالم قبر »
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
استفاده از مطالب این سایت در راستای ترویج دین مبین اسلام بلامانع می باشد.