بشارت تورات و انجیل

نوشته‌شده توسط

در روبه‌رو شدن با حقیقت ،انسان‌ها دودسته می‌شوند :حق پذیر و حق گریز. در طول تاریخ از این نمونه‌ها زیاد داشته‌ایم که انگیزه‌های متفاوتی باعث وجود این دو گروه یا درواقع، دو دیدگاه شده است .
یک نمونه‌ی تأمل‌برانگیز این است که : بعضی از مسیحیان و یهودیان، پیش از ظهور و آمدن پیامبر اسلام(صلی‌الله علیه و آله و سلم) این نوید را به خود می‌دادند که با کمک پیامبر جدید و کتابش بردشمنان پیروز می‌شوند «و كانوا من قبل يستفتحون على الّذين كفروا؛ و پیش‌ازاین، به خود نوید پیروزی بر کافران می‌دادند ( که با کمک آن ، بر دشمنان پیروز گردند.) » [1] لیکن همین‌که پیامبری که اوراشناخته بودند آمد، به او کافر شدند. درحالی‌که در سوره‌ی اعراف می‌بینیم که نام ونشان پیامبر اسلام در تورات و انجیل آمده است. [2] ونیز در سوره‌ی مبارکه‌ی صف، بشارت حضرت عیسی(علی نبینا و آله و علیه السلام) به پیامبری شخصی به نام (احمد)،آمده است. [3]اگر اسم پیامبر آخرالزمان در تورات و انجیل نبود، بدون شک در مقام استدلال، حتماً مسیحیان و یهودیان، کتابشان را می‌آوردند ونشان می‌دادند که در آن نشانی از پیامبر آخرالزمان وجود ندارد و این‌قدر  خود را به‌زحمت نمی‌انداختند و هیچ جنگی از سوی یهودیان رخ نمی‌داد و مسیحیان پرداخت جزیه را نمی‌پذیرفتند، ضمناً با این کار آبروی پیامبر را نیز می‌بردند. اما با نیاوردن دلیل منطقی، معلوم می‌شود ایشان روحیه‌ی حق پذیری نداشته و آن را انکار می کردند. البته این نکته را باید در نظر داشت که در انجیل امروزی که سخنان یاران حضرت عیسی(علی نبینا و آله و علیه السلام) با سخنان ایشان مخلوط شده است و دستخوش تغییرات قرارگرفته، نبایدانتظارداشت که این بشارت و نشانه را بتوان دید زیرا این متن، آن متن اصلی نیست و بهترین شاهد براین مطلب این است که چند انجیل درحال حاضر وجود دارد و نه یکی.


پی‌نوشت:
1). البقره:89
2). الاعراف:157   يَجِدُونَهُ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ فِي التَّوْراةِ وَ الْإِنْجيلِ
3). الصف:6 (مُصَدِّقاً لِما بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْراةِ وَ مُبَشِّراً بِرَسُولٍ يَأْتي‏ مِنْ بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ )

منتشر شده در پیامبرشناسی

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید