مرســـــــلون

بانک محتوای مذهبی مرسلون
MORSALUN.IR

خانه مطالب بیت العدل اعظم در حیفا اسرائیل
امتیاز کاربران 5

تولیدگر متن

ناظمی هستم. از تاریخ 24 دی 1394 کنشگری رو شروع کردم و همواره سعی کردم بهترین باشم. در این مسیر آموزش های لازم را پیگیری و از اساتید و مشاوران در تولید محتوا استفاده می کنم. من در نقش تولیدگر با قالب های تولیدگر متن تولید محتوا می کنم.
من در مرسلون تعداد 36 مطلب دارم که خوشحال میشم شما هم ذیل مطالبم نظر بنویسید و امتیاز بدید تا بتونم قوی تر کار کنم.


محیط انتشار
مخاطب
0 0
بیت العدل اعظم در حیفا اسرائیل

با 0 نقد و بررسی | 0 نظر | 0 دانلود | ارسال شده در تاریخ چهارشنبه, 10 آبان 02



بیت العدل اعظم تشکیلات رهبری کننده جامعه بهائیت و مستقر در شهر حیفا در اسرائیل است ، پایه گذار آن بهاءالله ‌‌‌، معمارش عبدالبهاء و شوقی أفندی آرزوی تحقق آنرا داشت، بیت العدل آخرین خانه امید بهائیان است که به ریاست ولی امر بهائی و مجمعی ۹ نفره منتخب بهائیان جهان و برای تشریع قوانین بهائی دایر گردیده است که اهمیت آنرا بهتر است از زبان رهبران این فرقه بخوانیم: در کتاب اقدس نوشته بهاالله چاپ تهران صفحه ۲۶ و گنجینه حدود و احکامباب ۲۷ صفحه ۲۱۳ آمده است : « قد کتب علی کل مدینه ان یجعلوا فیها بیت العدل و یجتمع فیها النفوس علی عددالبها ان ازداد لاباس »بدرستیکه واجب است که در هر شهری یک مجلس بیت العدل شامل ۹ نفر تشکیل شود و اگر تعداد ان بیشتر شود اشکالی ندارد، بهاالله برای دوران بعد از مرگ خویش به تقلید از نظام قانونگذاری انگلیس پیشنهاد تشکیل یک هیات ۹ نفری به ریاست حتمی جانشینان خود تحت عنوان "ولی امراله" را مطرح کرده است تا نظام حقوقی و رهبری بهائیت را سرو سامان دهند، در سیستم حقوقی بهائیت دو سازمان مجزا و مکمل هم وجود دارند : ۱- سازمان تشریع:منابع قانونگذاری را گویند. ۲- سازمان تبیین : کسانیکه حق تبیین و تفسیر عبارات و کلمات رهبران را دارند، منابع قانونی یا سازمان تشریع در بهائیت عبارتند از: ۱- کتاب اقدس بهاالله و دیگر آثاراو۲- بیت العدل اعظم۳- قوانین سلاطین و دولتهای آنان، مطالعه کتاب اقدس و دیگر اثار بهاالله نشان می دهدکه "متون حقوقی بهائیت" شامل سه بخش است: اول-برخی احکام میرزا علی محمد باب در کتاب بیانکه عیناً با کمی تصرف نقل شده دوم-نسخ و یا رفع بعضی احکام بیان که غیر قابل اجرا و ضد حقوق بشر بوده است سوم-بیان برخی احکام تازه در عبادات و حدود و کیفر های جرائم توسط بهااللهدر کتاب اقدس و سایر آثار او مطالعه انها نشان میدهد که عموما این احکام مبهم و گنگ و بصورت فعلی غیر قابل اجرا هستند(مانند کیفر دزدی ِارث و حدود زنا و......)با توجه به عدم وجود و حضور بهاالله و جانشین وی عبدالبها و شوقی افندی بیت العدل اعظم اخرین امید بهائیان برای تشریع قوانین مورد نیاز است . مهمترین منابع مربوط به بیت العدل در کتب اقدس ِاشراقات ِلوح بیت العدل(توسط بهاالله) و الواح وصایا از عبدالبهاو دور بهائی از شوقی افندی می باشند و کتاب گنجینه حدود و احکام نیز عین مدارک را از کتب فوق الذکر جمع بندی نموده است، در کتاب الواح وصایا (صفحه ۱۵و ۱۶ چاپ مصر )و کتاب نظر اجمالی در دیانت بهائی (صفحه ۶۸) و گنجینه حدود احکام (باب ۲۷)آمده است: " اما بیت العدل الذی جعله الله مصدر کل خیر و مصونا من کل خطا . باید به انتخاب عمومی یعنی نفوس مومنه تشکیل شود و اعضا باید مظاهر تقوای الهی و مطالع علم و دانائی و ثابت بر دین و خیرخواه نوع انسانی باشند و مقصد بیت العدل عمومی است یعنی در جمیع بلاد بیت العدل خصوصی تشکیل شود و آنان بیوت بیت العدل عمومی را انتخاب نمایند، این مجمع مرجع کل امور است و موسس قوانین و احکامی که در نصوص الهی موجود نه و جمیع مسائل مشکله در این مجلس حل گردد و ولی امراله رئیس مقدس این مجلس و عضو اعظم ممتاز غیر قابل عزل ان خواهد بود " ۲- سازمان تبیین -کسانیکه حق تفسیر و تبیین عبارات آسمانی را در بهائیت دارند عبارتند از:عبد البها وپس از او سلسله اولیا امراله(کتاب اقدس و لوح عهدی)عبدالبها در ص۱۱تا ص۱۶ الواح وصایا (منقول در کتاب نظر اجمالی ص۶۶تا ص۶۸)صراحتاَ میگوید: "ای یاران مهربان بعداز مفقودی این مظلوم باید اغصان و افنان سدره مبارکه و ایادی امراله و احبای جمال ابهی توجه به فرع دو سدره که از دو شجره مقدسه انبات شده و از اقتران دو فرع دوحه رحمانیه بوجود امده یعنی شوقی افندی نمایند . زیرا آیات الله و غصن ممتاز و ولی امراله و مرجع جمیع اغصان و افنان و ایادی امراله و احباالله است و مبین ایات الله و من بعده بکراْ بعد بکر یعنی در سلاله او و فرع مقدس و ولی امراله و بیت العدل عمومی که به انتخاب عموم تاسیس و تشکیل شود و در تحت حفظ و صیانت جمال ابهی و حراست و عصمت فائض از حضرت اعلی روحی لهماالفدا است، انچه قرار دهند من عندالله است، حصن متین امراله باطاعت من هو ولی امراله محفوظ و مصون ماند و اعضای بیت عدل و جمیع اغصان و افنان و ایادی امراله بایدکمال اطاعت و تمکین و انقیاد و توجه و خضوع و خشوع را به ولی امراله داشته باشند..................... ای احبای الهی باید ولی امراله در زمان حیات خویش من هو بعده را تعیین نماید تا بعدازصعودش اختلاف حاصل نگردد......... ولی امراله رئیس مقدس این مجلس و عضو اعظم لا ینعزل و اگر در اجتماعات بالذات حاضر نشود نائب و وکیلی تعیین فرمایدو اگر چنانچه عضوی از اعضا گناهی ارتکاب نماید که در حق عموم ضرری حاصل شود ولی امراله صلاحیت اخراج او را دارد بعد ملت شخص دیگری را انتخاب نماید...........وحقوق الله راجع به ولی امراله است تا در نشر نفحات الله و ارتفاع کلمه الله و اعمال خیریه و منافع عمومیه صرف گردد." در صفحه ۷۵ کتب نظر اجمالی به نقل از سند ۱۰۵ بدیع نوشته شوقی آمده است: "این نظم بدیع ... بر دو رکن رکین استوار است رکن اول و اعظم رکن ولایت الهیه که مصدر تبیین است و رکن ثانی بیت العدل اعظم الهی که مرجع تشریع است ، همچنانکه در این نظم الهی تفکیک بین احکام شارع امر و مبادی اساسیه اش که مرکزعهد و میثاقش تبیین نموده ممکن نه انفصال رکنین نظم بدیع نیز از یکدیگر ممتنع و محال است ." در صفحه ۷۷ دور بهائی امده است: "هرگاه ولایت امر از نظم بدیع حضرت بهاالله متنزع شود اساس این نظم متزلزل و الی الابد محروم از اصل توارثی می گردد که بفرموده حضرت عبد البها در جمیع شرایع الهی برقرار بوده است." اینک با مقایسه موارد فوق و سیر تاریخ و سیستم فرقه بهائیت در می یابیم که در سال ۱۳۳۶ ه.ش که مرگ شوقی فرا رسیدعلیرغم وصیت جد امجدش فرزندی نداشت و اصلا عقیم بود لذا نتوانست جانشین خود را تعیین نمایدو بدین ترتیب سازمان تبیین با ان کبکبه و دبدبه همراه با شوقی در خاک دفن شد و این برترین دلیل بر باطل بودن بهائیت و عدم الهی بودن این فرقه است،  پس از او سران و کارگردانان بهائیت به رهبری زن آمریکائی شوقی (روحیه ماکسول)بدست و پا افتادند و با برقراری کنفرانسی در سال ۱۳۴۲ه.ش در لندن ۹ نفررا بعنوان اعضای بیت العدل انتخاب کرده و در حیفادر اسرائیل مستقر نمودند و تا بحال نیز چندین بار تجدید انتخاب گردیده لکن بنا به مدارک واسناد موجود و بدلیل عدم وجود رکن اول واعظم یعنی ولی امراله در این فرقه بیت العدل اصالت - اعتبار و مشروعیت ندارد زیرا: ۱- در صفحه ۷۶ دور بهائی اشاره به بیت العدل و ولی امراله می گوید : "...........و چون این دو موسسه لاینقسم متفقا باجرای وظایف پردازند امور تمشیت پذیرد و اقدامات جامعه مرتبط گردد و مصالح امراله ترویج یابد." ۲- در صفحه ۷۷ دور بهائی نیز می گوید : " قدرت و اختیارات و حقوق و امتیازات این دو موسسه هیچیک با یکدیگر متناقض نیست و بهیچوجه از مقام اهمیت دیگری نمی کاهد" گاهی در پاسخ گفتار اخیر می گویند که بیت العدل وظیفه ولی امراله را انجام می دهد و دیگر نیازی به وجود او نیست . در حالی که بطلان سخن انانرا از روز روشنتر می دانیم ایشان را به عبارت صفحه ۸۰ دور بهائی ارجاع میدهیم که می نویسد: "هیچیک از این دو نمی تواند بحدود مقدسه دیگری تجاوز نماید و هرگز نیز تعدی نخواهد نمود . هیچیک در صدد تضعیف سلطه و اختیارات منصوصه مسلمه دیگری که از طرف خداوند عنایت گشته است برنخواهد امد." عقیم بودن شوقی افندی مسئله غیر مترقبه ای بود زیرا خود او هم پیش بینی آنرا نکرده بود زیرا اولاً در صفحه ۸۲ دور بهائی می نویسد: "ولی امر حاضر و ولاة امر در مستقبل ایام باید با اقوال و اعمال خود کاملاً بحقیقت این اصل مهم ائین نازنین ما شهادت دهند" ثانیاً نظر اجمالی صفحه ۳۱ مینویسد: "تنصیص حضرت عبدالبها بمقام شوقی ربانی ولی امراله و دستور تعیین ولی امراله های متوالی که همگی مقام ولایت امراله و ریاست دائمی بیت العدل را دارند." بواسطه بروز یک چنین اختلاف بزرگی پس از تشکیل اولین بیت العدل بهائیان دسته دسته گردیدند و به ریمی ها ( بهائیان ارتدوکس حقیقی) و سمایی ها و....... تقسیم شدند، گروهی از بهائیان بعد از مرگ شوقی یکی از ایادیان امر بنام چارلز میسن ریمی را که در زمان شوقی افندی رئیس هیات بیت المللی بهائی بود به ولایت امر برگزیدند و امروز در گوشه و کنار دنیا منجمله ایران وجود دارند و کتب و نشریاتی هم در اثبات مقام ریمی و جانشین وی بنام جوئل مارنجلا و رد بیت العدل حیفا پخش و منتشر می نمایند و دارای سایت فعالی تحت عنوان ارتودوکس بهائی می باشند و مقر اصلی رهبر آنان در استرالیا می باشد. و دارای مرکز تبلیغی و محافل متعدد در آمریکا می باشند.چه مناسب است یاداوری کلام عبدالبها که در جلد ۱ بدیع الاثارصفحه۱۱۹ می گوید : "اگر بهائیان دو فرقه شوند و هریک بیت العدلی بنا کنند و مخالفت یکدیگر نمایند هر دو باطل است." بنابراین به استناد معتبرترین مدارک و ماخذ بهائی بیت العدل فعلی بهیچوجه اصالت و اعتبار ومشروعیت ندارد زیرا از داشتن رئیس دائمی و عضو ممتاز و برتر و منصوب شده از طرف ولی امر قبلی محروم میباشد و نخواهد توانست نقش اساسی خود را در قانونگذاری بهائیت بازی کندو حکم کاریکاتورو سرابی از بیت العدل مکتوب در الواح وصایا را خواهد داشت، از طرف دیگرحکم ریاست ولی امر بهائی بر بیت العدل به علت عقیم بودن شوقی بهیچوجه قابل نسخ و بداپذیر نیست چون حتی در الواح وصایا آمده که اگر فرزند ذکور ولی امر شایسته نبود بایستی غصن دیگری را انتخاب نماید و این تقصیر از شوقی افندی بوده است که وظیفه انتخاب ولی امر بعد از خود را انجام نداده است، خلاصه آنکه بیت العدل اعظم خوابی پریشان بود که روسای بهائیت برای آینده مسلک ساختگی خود دیده بودند که هرگز تعبیر نشد و بیت العدل مستقر در اسرائیل همانند سراب رهبری کننده جامعه بهائیت بدون حضور ولی امر در اختیار بهائیان امریکائی و انگلیسی قرار گرفته است .چون در حال حاضراکثر اعضای ۹نفره بیت العدل فعلی امریکائی و انگلیسی هستند حال انکه بهائیان این دو کشور بسیار اندک و قلیل هستند.


 تاریخ : شنبه 16 بهمن 1395 | 10:00 ب.ظ | نویسنده : مهدی ناظمی | نظرات 0

==================================
برای مشاهده ی مطلب مرتبط می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
سکوت معنادار بیت العدل در برابر جنایات اسرائیل

نظرات 0 نظر

شما هم نظری بدهید
پرونده های ویژه نقد و بررسی آثار شبکه تولیدگران
تمامی حقوق برای تیم مرسلون محفوظ است | 1400 - 2021 ارتباط با ما